Falkblick Kommunikation har fått guldsigill: högsta möjliga kreditvärdighet
Guldsigill hos Upplysningscentralen, det fick Falkblick Kommunikation AB förra veckan. Det innebär att företaget har högsta möjliga kreditvärdighet.
Det är inte varje dag man vinner guld. Åtminstone inte om man, som jag (Falkblick-Anna), långt ifrån är någon elitidrottare eller känd entreprenör.
Däremot har jag nu i över tio år drivit mitt företag Falkblick Kommunikation, med alltmer positivt resultat. Det har förstås inte bara genererat en försörjning utan också glädje och tacksamhet. Tänk att få jobba med det jag gillar bäst här i världen: såväl resor som kommunikation, språk och skrivande!
I förra veckan fick jag veta att Falkblick Kommunikation fått guldsigill hos UC, Sveriges ledande affärs- och kreditinformationsföretag.
Guldsigill innebär Riskklass 5, det vill säga högsta kreditvärdighet. UC har alltså gjort bedömningen att mitt företag har "99,76 % eller större sannolikhet till överlevnad". Härliga nyheter, även om jag förstås själv redan har koll på läget.
Guldsigill innebär Riskklass 5, det vill säga högsta kreditvärdighet. UC har alltså gjort bedömningen att mitt företag har "99,76 % eller större sannolikhet till överlevnad". Härliga nyheter, även om jag förstås själv redan har koll på läget.
Certifikat på högsta kreditvärdighet
I samband med utnämningen fick jag ett erbjudande om att köpa ett inramat certifikat att "placera i receptionen eller mötesrummet" så mina besökare kan se att jag "är en trygg och långsiktig affärspartner".
Certifikatet skulle "bara" kosta 2 295 kronor … Hm, ni som känner mig vet vad jag svarade. Om jag ska investera något i företaget, så ska det vara något som direkt kommer kunderna till gagn. Exempelvis har jag skaffat mig en ny och snabb dator, i stället för den förra som så snöpligt blev stulen på en restaurang i Stockholm. (Här kan ni läsa mitt öppna brev till tjuven som stal min dator).
Men lägga över 2 000 kronor på ett inramat papper? Nej tack. Där går gränsen och det meddelade jag också UC. Att undvika onödiga utgifter är ju ett typiskt exempel på hur man skaffar sig god kreditvärdighet. ;) Nyheten meddelas alltså enbart på detta sätt.
Varmt välkomna till Falkblick, både gamla och nya kunder!
Anna Ström Åhlén
Vill ni kommentera? Välkomna till Falkblick Kommunikations Facebooksida.
Foto av Falkblick-Anna (aka TravelAnna): Eva Sollén.